רכב
פורטל הרכב המוביל בישראל
דף הבית פרסם כאן
                     
                   

  

שמאי רכב 

שמאי רכב הוא בעל מקצוע שמשמש אותנו כאשר אנחנו רוצים לקבל חוות דעת מקצועית לגבי כלי רכב מסוים או לגבי חלקי חילוף לרכב , בין אם זה כדי להעריך שווי של כלי רכב יד שניה או כדי להעריך שווי של נזקים שנגרמו לרכב כתוצאה של תאונת דרכים.

כאשר אנחנו עומדים מול חברות הביטוח, יש סיכוי די סביר שנתקלנו במושג של שמאי רכב. שמאי רכב הוא אותו בנאדם אשר נותן הערכה לגבי שווי הנזקים של כלי הרכב שהיה מעורב בתאונה, זאת על מנת לתת את חוות דעתו לחברות הביטוח לגבי כמה הן צריכות לשלם לנו. עם זאת, מכיוון שאותו שמאי רכב הוא שכיר של חברת הביטוח, לעיתים אנחנו מפקפקים באמינות שלו מכיוון שהוא עשוי להיות משוחד לטובת חברות הביטוח. מכיוון שכך ובהתאם לזאת הרבה אנשים בוחרים לשכור את שירותיו של שמאי ביטוח מטעמם על מנת שיבצע הערכה עבור כלי הרכב בצורה בלתי תלויה. 

שמאי רכב אז יבצע את הערכתו הבלתי תלויה כדי שנוכל לקבל הערכה יותר מדויקת ויותר אמיתית לגבי כמה כסף אנחנו אמורים לדרוש מבית המשפט. במידת הצורך, שמאי רכב ילווה אותנו בתהליך של דרישת הכסף בהליך המשפטי מול חברות הביטוח.

שמאי רכב גם משמש אותנו כאשר אנחנו רוצים לקנות רכב יד שניה, זאת על ידי כך שהוא נותן לנו חוות דעת מקצועית לגבי שווי הרכב ומצבו הנוכחי. מכיוון שרוב האנשים אינם מיומנים או בקיאים כל מה שקשור לכלי רכב, הם צריכים חוות דעת מקצועית של מישהו שכן מבין, וזה תפקידו של שמאי רכב- כדי שלא יעבדו עלינו בעיניים, שמאי רכב נותן לנו את חוות דעתו המקצועית לגבי שווי הרכב ומאפשר לנו לקבל יותר מידע לגבי כדאיות העסקה כמו גם לגבי המחיר שאנחנו אמורים להיות מוכנים לשלם עבור העסקה.