רכב
פורטל הרכב המוביל בישראל
דף הבית פרסם כאן
                     
                   

 
רכב חסכוני

רכב חסכוני הוא אחד הנושאים המרתקים שעומדים על פרק כלכלת העולם. רכב חסכוני נותן לנו אפשרות להתנייד ממקום למקום באמצעים קצת פחות מזהמים והרבה יותר זולים מאשר מה שקורה בימינו- בימים שבהם משאבי הנפט עומדים להיגמר בשלב כזה או אחר, מחיר הנפט נוסקים לשמיים ואנחנו נשארים בלי פרוטה בכיס בעקבות הכסף שאנחנו מוציאים על קניית דלק.

מכיוון שהולכת וגוברת דאגת הציבור לגבי זיהום האוויר כמו גם לגבי הכיס הפרטי שלהם, ישנה מגמה שמחזירה את כלי הרכב החשמליים לאור הזרקורים. רכב חסכוני מאפשר לנו להתנייד בצורה חשמלית. אין זה רכב חסכוני בלבד או רכב חסכוני משולב במנוע ממונע דלק, יש לנו את האפשרות לנצל בצורה יותר חכמה את המשאבים שעומדים לרשותנו.

כך, למשל, אנחנו יכולים להשתמש באנרגיה סולארית שתהפוך את אנרגיית החום לאנרגיה חשמלית וכך תניע את המכונית. אנחנו יכולים להשתמש בתחנות דלק-חשמל שנטען שיכולות לטעון את המצבר בתוך 10 דקות, וניתן אפילו ליצור מצברים שדומים בחוזק ובטווח שלהם לכלי רכב רגילים (מהירות של 120 קמ"ש, טווח של 400 קילומטר). העניין בימינו הוא שטווחי המחירים גבוהים מדי מכדי שיהיה כדאי לפתח את העניין, וזאת בנוסף לאינטרסים של בעלי חברות הנפט שרוצים למנוע מעבר לשימוש במכוניות חשמליות ומונעות פיתוח שלהן בכל מחיר אפשרי.

רכב חסכוני הוא אפשרות חדשה ומקורית לבעיה שעולה בימינו, והיא זיהום האוויר והתכלות המשאבים בעולם שלנו. רכב חסכוני מציע לנו פתרון אחר לגבי אנרגיה שאנחנו יכולים לנצל בצורה יותר זולה ואולי אפילו פחות מזהמת, הכל תלוי בכמה משאבים נשקיע בפיתוח ובייצור של העניין הזה, עד שלא תהיה לנו ברירה כאשר המשאבים שלנו יתכלו לחלוטין.